Kort -og pin

Her finner du hjelp, spørsmål og svar rundt ditt Shell Card og PIN-kode.

Her kan du se hvordan du bestille nye drivstoffkort

I denne videoen viser vi deg hvordan du selv kan bestille nye drivstoffkort til din konto inne i Shell's kundeportal Shell Fleet Hub

Bestille nytt kort

Shell Fleethub kan du helt enkelt bestille nye kort og velge egen pinkode. Når du bestiller nye kort kan du velge om du kjører mindre eller tyngre kjøretøy. I tillegg kan du også velge om du ønsker tilgang til Shell i resten av Europa. 

Her finner du guide til å bestille kort i Shell Fleet Hub.

Sperre kort

Dersom du ønsker å sperre et eller flere kan du enkelt gjøre dette i Shell Fleethub. For å sperre kortet velger du det kortet du ønsker å sperre og klikker deretter på "Sperre kort". Du også velge om du ønsker å midtertidlig blokkere kortet istedenfor å sperre det helt. 

Her finner du en guide for å sperre kort i Shell Fleet Hub

 

PIN til ditt kort

Du kan enkelt endre og se din PIN-kode til ditt Shell Card i vår kundeportal Shell Fleet Hub. 

1. Trykk på kort i menyen
2. Finn kortet fra kortlisten du ønsker å se/endre PIN-koden til
3. Trykk på "Vis/endre PIN nederst til høyre eller få tilsendt på epost/sms og følg instruksene.  

Vi har laget en mer detaljert guide som viser deg enkelt hvordan du kan se og endre PIN-koden i portalen.

Tips til oppretting av PIN-kode

Her kan du finne tips til oppretting av PIN-kode og hva du bør tenke på når du oppretter PIN til ditt kort

Ofte stilte spørsmål

Jeg vil bestille flere kort – hvordan gjør jeg dette?

Kort kan du selv administrere i Shell Fleet Hub raskt og enkelt. Her kan du bestille kort og administrere din konto. Dersom du ikke vet hvordan du bestiller kort i kundeportalen kan du følge vår guide lengre opp på siden. 

Jeg har ikke kort med chip. Hvordan får jeg det?

Du logger deg inn i kundeportalen (Shell Fleet Hub) og bestiller helt nye kort på vanlig måte. Er du usikker på hvordan du bestiller nye kort kan du følge denne guiden:

Jeg trenger å få sperret kortet mitt, hva gjør jeg?

Du kan sperre kortene dine i Shell sin kundeportal (Shell Fleet Hub). Dersom du er usikker på hvordan du gjør kan du følge guiden lengre opp på siden.

Dersom det haster kan du ​​​​​​ringe vår sperretjeneste som er oppe døgnet rundt: 22 66 57 00

Jeg har tastet feil PIN kode 3 ganger, hva gjør jeg?

Kortet blir midlertidig sperret til midnatt og automatisk gjenåpnet ved 00.00

Jeg har glemt pin koden - hva gjør jeg?

For å bestille ny PIN kode går du inn i Shell Fleet Hub, trykk på "resend PIN kode"– du vil da motta nytt PIN brev med den koden du hadde fra tidligere. Det kan ta opptil 5 dager før du mottar brev om ny PIN.

Kan jeg bytte PIN kode?

Av sikkerhetsmessige grunner kan du ikke endre PIN kode. Du må da bestille nytt kort i Fleet Hub hvor du kan bestemme PIN ved bestilling.

Hvor lang tid går det fra jeg bestiller kort til jeg mottar kortet?

Det kan gå opptil 7 dager før du mottar kortet ditt i posten. Noen dager senere vil du motta din PIN kode.

Hva innebærer kjøpskategorier?

Kategori 0 - Diesel
Kategori 1 – alle typer drivstoff
Kategori 2 – alle typer drivstoff og bilrelaterte produkter og parkering.

Hvordan finner jeg PIN-koden til mitt Shell Card?

Du finner PIN-koden til ditt kort i vår kundeportal Shell Fleet Hub.

1. Gå til kort i menyen
2. Velg ønsket kort fra kortlisten og trykk på kortdetaljer
3. Nederst til høyre står det: Vis/endre PIN og Send Pin og følg instruksene deretter. 

Vi har laget en guide for deg hvis du skulle trenge litt hjelp på veien.