Slik er din Shell Card faktura

På fakturaen får du oversikt over fakturasammendrag, transaksjoner og betalingsinformasjon.


Vi sender alltid to typer fakturaer til deg som Shell Card kunde. På den ene fakturaen finner du sammendraget med betalingsinformasjon, KID-nummer, fakturanummer og fakturadato. På den andre fakturatypen får du en detaljert oversikt over alle transaksjoner knyttet til ditt kort, inkludert oversikt over drivstofftype og andre varer og tjenester som kortet er blitt brukt på.  

I vår kundeportal Shell Fleet Hub får du tilgang og full oversikt over alle fakturaene når som helst på døgnet. 

Ofte stilte spørsmål om faktura

Jeg har bedt om faktura på mail, men har ikke mottatt fakturaen. Hva gjør jeg?

Vi sender dessverre ikke faktura som vedlegg direkte til en e-post adresse.
Du kan få faktura fra oss på følgende måter:

  1. Papir i posten (45 kr fakturagebyr, autogiro betaling)
  2. E-post med link til Shell Fleet Hub (logge inn og ta ut faktura, autogiro betaling)
  3. EHF faktura (krever ELMA registrert orgnr, manuell / autogiro betaling)

Hvordan kommer jeg inn i portal – Shell Fleet Hub?

​​​​​​​Gå til http://fleethub.shell.com/ Om du ikke har logget inn før, be om nytt passord og du vil få tilsendt passord og kan logge inn med en gang.

Jeg trenger kopi av faktura, kan jeg få det?

Selvsagt! Du finner alltid kopi av din faktura i vår portal Shell Fleet Hub. Du skal ha fått tilgang til portalen på mail fra oss når du ble kunde. Dersom du trenger ny pålogging kontakt oss på euroshell@st1.no

Hva innebærer kjøpskategorier?

Kategori 0 - Diesel
Kategori 1 – alle typer drivstoff
Kategori 2 – alle typer drivstoff og bilrelaterte produkter og parkering.

Kontoen min er sperret på grunn av ubetalte faktura, åpnes konto automatisk om jeg betaler utestående?

Dessverre. Du må sende oss en mail når du har innbetalt utestående og be om gjenåpning. Mail sendes: Euroshell@st1.no

Jeg har meldt adressefordring til Brønnøysund, endres den da automatisk i systemet hos dere?

Nei, dessverre. Du bør sende oss en melding så fort som mulig slik at vi kan oppdatere i våre systemer. Send mail til euroshell@st1.no

Trenger du hjelp?


Finner du ikke det du lurer på er vi på kundesenteret klare til å hjelpe deg via e-post eller telefon