Slik henter du ut en faktura

  • Logg inn på Fleet Hub med din bruker. Har du ikke bruker ta kontakt med oss her og vi vil hjelpe deg. 
  • Trykk på "fakturainformasjon" i menyen øverst til venstre
  • Bla nedover på siden og du vil få en oversikt over dine fakturaer. Her har du mulighet til å søke etter både datoer og fakturanummer.
  • Du har tilgang til to ulike fakturaer: En samlefaktura med KID-nummer, kontonummer og betalingsinformasjon og en detaljert faktura med oversikt over alle transaksjoner for fakturaperioden
  • Fakturaene som starter med 2000- er samlefakturaen, mens fakturaen som starter med tallet 8000- er faktura med alle transaksjonene.

 

 

Slik bestiller du kort

  • Logg inn på Fleet Hub med din bruker. Har du ikke bruker ta kontakt med oss her og vi vil hjelpe deg. 
  • Trykk på "kort" i menyen øverst til venstre
  • Du vil få en oversikt over alle kort. Hvis du har flere underkontoer vil det vises som en samling av hele kundeforholdet.
  • Klikk på "Bestill kort" til høyre over den blå oversikten.
  • For å bestille kort må du velge hvilken konto du ønsker å bestille kortet på. Du blir bedt om å velge en av de aktive kortkontoene under. I dette tilfelle har kunden 4 under kontoer, alle markert i gult. Velg korrekt konto.  
  • Første steget i kortbestillingen er kortdetaljer. Her fyller du ut navnet på kortet, kjøretøyets registreringsnummer og navnet på firmaet. 
  • Andre steget velger du de kjøpskategoriene du ønsker kortet skal ha tilgang til. Her har du muligheten til å gi full tilgang til alt eller sette de begrensningene du ønsker. Valget er helt opp til deg.
  • Tredje steget er valg av PIN-kode. Dersom du ønsker en selvvalgt pinkode må det legges inn i bestillingen ved å huke av "Velg egen pin". Her har du mulighet til å velge egen og personlig kode, og hvis man ikke ønsker selvvalgt pinkode tar man bare vekk det valget. 
  • Fjerde steget er sjåfør identifikasjon. Her kan du velge om kortholder skal taste inn Fleet-id og/eller kilometerstand. 
  • Neste steget er kortgruppe. Hvis du ønsker å tilføye kortet til en kortgruppe må du huke av symbolet til høyre.  
    Deretter velger du kortgruppe og oppretter kortgruppen. Hvis du ikke ønsker at kortet skal tilhøre en gruppe lar du det være som den er.
  • Dersom du trenger å bestille flere kort samtidig velger du bare «Add multiple cards». Du kan ikke bestille mer enn 20 kort.
  • Når du har fylt ut kortbestillingen kan du se nederst til høyre og klikke på «Confirm order».  
  • Siste steget er en bekreftelse på at kortbestillingen er utført. Du vil da ha muligheten til å gå tilbake til kortlisten eller bestille nye kort.

Slik sperrer du kort

  • Logg inn på Fleet Hub med din bruker. Har du ikke bruker ta kontakt med oss her og vi vil hjelpe deg. 
  • Trykk på "kort" i menyen øverst til venstre
  • Du vil få en oversikt over alle kort. Skriv deretter inn kortnummer i søkefeltet eller bla nedover til du har funnet riktig kort 
  • Når du har funnet kortet du ønsker å sperre, trykk på de 3 prikkene til høyre for kortet, så på “sperre kort” 
  • Velg deretter valgfritt hvilken årsak til hvorfor du ønsker å sperre kortet, dersom du ikke har noen naturlig grunn trykker du på "Ikke lenger nødvendig".
  • Deretter trykker du "Ja" på vinduet om toll, tunneller og ferger for å fortsette. Dersom du har ytterligere spørsmål vedrørende dette er det bare å kontakte oss på kundesenter og vi vil gladelig svare på de spørsmålene du har rundt dette.
  • Du vil nå ha en avbestillingsoversikt over de kortene du ønsker å sperre. Trykk deretter på "Sperre kort" nederst i høyre hjørne for avbestillingsoversikten og trykk "annuler kortet permanent".
  • Det vil nå dukke opp et vindu med en avbestillingsbekreftelse om at kortet ditt er sperret. 

Slik henter du ut transaksjonsrapport

  • Logg inn på Fleet Hub med din bruker. Har du ikke bruker ta kontakt med oss her og vi vil hjelpe deg.
  • Trykk på "rapporter" i menyen øverst til venstre.
  • Du vil nå ha en oversikt over alle transaksjoner ila 7 dager, 30 dager eller 90 dager. For å endre fra/til valgt periode kan du klikke på pilen ved siden av 30 dager.
  • Velg hvilken periode du ønsker å hente ut rapporten for.
  • For å laste ned transaksjoner innenfor valgt periode klikker du på «Last ned liste»
  • Du vil automatisk få et Excel ark hvor du får oversikt over alle transaksjonene i valgt periode.

Trenger du hjelp?


Finner du ikke det du lurer på er vi på kundesenteret klare til å hjelpe deg via e-post eller telefon